lauantai 21. maaliskuuta 2009

Sukkia ja teetä



Minulla on jo pitkään ollut puikoilla useammatkin sukat. Sain vihdoin - vähän taas jälkijättöisesti - tehtyä synttärilahjaksi vävypojalle miesten perussukat. Ohjeen sukkiin sain Sukkasillaan-kirjasta (Mitronen - Vilkkomaa). Hiukan jouduin säveltämään itse kuitenkin.



Eilen alkoi elämässäni uusi kahviton kausi. Olen kova kahvinjuoja (heavy user), mutta nyt tekee mieli kokeilla onko olo parempi ilman tuota tummaa juomaa. Erilaisia teelaatuja löytyy kyllä kotoa kaapista, mutta eilinen visiitti Ruohonjuureen teetti sen, että mukaan lähti pari uutta teetuttavuutta. Nyt olen kokeillut ginkgoa ja se ainakin maistuu erinomaiselta.

2 kommenttia:

tuike kirjoitti...

Minulla on niin vähän paheita, että kahvia en jätä (vaikka sitten sydämentykytystä tuleekin!)

Joku sanoo, että lasi viiniä ja pala tummaa suklaata olis terveellisempää. Taidan siis tänä iltana valita MYÖS ne :)

Bluesea kirjoitti...

Tuike, aika vähissä minullakin paheet ovat, mutta kahvia olen oikeasti juonut päivittäin ihan liikaa. Yritän jonkun aikaa juoda vain teetä ja katson sitten jossain vaiheessa, jos vaikka voisin juoda kohtuullisen määrän eli pari kuppia päivässä kahvia.

Suklaasta olen luopunut kokonaan, mutta punaviini kieltämättä silloin tällöin maistuu hyvin.

Pahimmat paheeni ovat kyllä makeat herkut eli leivonnaiset ja kuivatut hedelmät. Kiloja on kertynyt valitettavasti vain lisää, vaikka minun piti niistä päästä eroon!