keskiviikko 9. heinäkuuta 2008

Telottu sormi

Pahkeinen. Naputtelen tekstiä yhdellä sormella.

Lähdin mattopyykille ja olin varsin nostalgisissa fiiliksissä, kun pesin sinistä keittiön mattoamme. Muistelin, että äiti leikkasi 20 vuotta sitten, isän kuoltua, mattoon kaikki isän vanhat pitkät kalsarit. Lisäksi matossa on joitain J:n siniruudullisia flanellipaitoja. No, tämä matto ja toinenkin tuli pestyä, mutta heiluttelin jotenkin epämääräisesti kättäni ja sain letkun ja putken kiinnitysniitistä aikamoisen haavan etusormeeni. Haava oli n. 4 cm pitkä ja aika syvä. Ensiavuksi pyöräytin nilkkasukkani sormen ympärille ja sitten pohdin, että mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Soitin apujoukoiksi veljeni ja mieheni. Veli lähti kuskaamaan minua lääkäriasemalle ja J jäi pesemään kolmatta mattoa ja ajamaan fillariani kotiin. Lääkäriasemalla ei ollut asiakkaita ilmeisesti lainkaan: pääsin heti sairaanhoitajan ja lääkärin huomaan. He totesivat, että haava on ommeltava. Niinpä minulla on nyt etusormi paksun tuppelon sisällä ja tikkejä on kait 4-5. En halunnut katsella ompelua... (Korjaus 10.7. Tikkejä on vain 2. Tuli vähän liioiteltua.)

Edessä on tikkienpoistoon asti, eli 10 päivän ajan, eloa ilman saunaa, uimista ja muutenkin pitää vältellä hiostuttavia tekemisiä. Olen siis sairauslomalla.

Ja minulla kun oli niin monta ompeluideaakin mielessä...

Ei kommentteja: