torstai 18. syyskuuta 2008

Miinan lehmät

Olen aina ihastellut taiteilija Miina Äkkijyrkän peltilehmiä ja monia muita hänen kättensä töitä. Ilahduin kovasti, kun sain uuteen huoneeseeni sinne täydellisesti sopivan Miinan lehmäkuvallisen hiirimaton.

Vau, miten rennot elukat!

Vau, mitkä värit!

***

Olohuoneen kirjahyllystämme kirjojen takaa löytyi siellä puoli vuotta luurannut pöytävalaisin. Otin sen parempia lamppuja odotellessa työvalokseni pimeää karkottamaan.

***

Ai, että olen nauttinut tästä huoneestani! (Ja olen sitä hehkuttanutkin, myönnän!)

2 kommenttia:

Säätäjä-Salla kirjoitti...

Moikka! Kiva hiirimatto tosiaan, en tiennyt tuon kuosin olevan Miina Äkkijyrkän käsialaa. Minä myös olen kovasti niitä peltilehmiä ihaillut. Kiehtovaa, miten autonosien muodoissa voi nähdä niin orgaanisia piirteitä, että saa aikaan elävän näköisiä elukoita. Muutenkin loistavaa kierrätystä.

Meillä on muuten peräti kaksi tuollaista lamppua, jotka olivat aikanaan makuuhuoneen valaisimia mutta jotka nykyään palvelevat olkkarissa.

Bluesea kirjoitti...

Moi!

Tänään porhalsimme bussilla Maunulan läpi ja huomasin Miinan vasikat siinä ostarin läheisessä liikenneympyrässä. Ne ovat niin somia!